استاد نقدی پری
ثبت نام

۵ فایده مهم ذهنی، روحی روانی و فیزیولوژیکی اسکای دایوینگ (چتربازی)


۵ فایده مهم ذهنی، روحی روانی و فیزیولوژیکی اسکای دایوینگ (چتربازی)

آیا تاثیرات بلند مدت ذهنی، روانی و فیزیولوژیکی ای در اسکای دایوینگ وجود دارد؟ در حقیقت، بله وجود دارد!

وقتی شما به یک اسکای دایور (چترباز) فکر می کنید، احتمال زیاد یک فرد متفکر را تصور نخواهید کرد. البته این کاملا اشتباه است و آن ها از همه قشری در اجتماع هستند و نکات زیادی برای در میان گذاشتن با بقیه آدم های معمولی دارند.

در این مطلب پنج فایده مهم اسکای دایوینگ را در این زمینه ها بیان می کنیم.

 

فواید اسکای دایوینگ (چتربازی)

 

اسکای دایوینگ

 

 

۱- اسکای دایور ها در مواجهه با بحران و استرس کنترل بسیار بیشتری نسبت به سایرین دارند.

با ورود به اسکای دایوینگ واکنش های ناخودآگاه شما در مواجهه با استرس بهبود خواهد یافت.

هر کدام از ما درگیر با استرس هایی هستیم که جسارت و مقاومت ما را به چالش می کشند. این یکی از مهم ترین چالش های انسان هاست. اینطور نیست؟ دست و پنجه نرم کردن با استرس در زندگی خود نوعی ورزش است و یا اینکه حداقل باید به این دید به آن نگریست. به طور جدی، این یکی از چیز هایی است که انسان باید برای آن تمرین کند تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. علم روان شناسی به این ورزش "مقاومت" می گوید  و افرادی که باعث تقویت و بهبود این سیستم پاسخگویی می شوند استرس کمتری داشته، سریع تر می آموزند و اقدام  می کنند و همچنین دید واضح تری هنگام تصمیم گیری دارند.

 

اسکای دایوینگ می تواند برای افراد معمولی تا مدیران برتر و بزرگ یک تمرین فوق العاده تصمیم گیری و جسارت باشد.

تمرین دادن ذهن و بدن برای پاسخ گویی مناسب تر، سریع تر و صحیح تری در مواجهه با مسائل استرس آور، یکی از توانایی های ابتدایی و پایه است که افراد کمی موفق به کسب آن می شوند. بعضی از افراد به جای برطرف کردن استرس مانند یک رییس برای عبور از فراز و نشیب های احساسی زندگی خود، ممکن است به داروهای مختلف و یا حتی سرکوب احساسات خود روی بیاورند.

متاسفانه بیشتر مردم با سرکوب توانایی و احساسات خود و حتی با بی تفاوتی به توان بالای ذهن و روان،  توانسته اند زندگی شخصیشان را از کودکی تا پایان عمر سپری کنند.

آن ها یقینا از کیفیت زندگی خود رنج خواهند برد. این استرس ها میل به انباشته شدن بر روی هم و لایه بعد از لایه را دارند که باعث ایجاد لایه ای نفوذ ناپذیر در شخصیت درونی فرد در حال رنج خواهد شد. مانند یک وان حمام کثیف و شسته نشده که هیچ کس تمایلی به داخل شدن به آن را ندارد.

تنها راه حل چیست؟ شروع به شستن و سابیدن کنید!!

اسکای دایوینگ یک تمرین شناختی بسیار عالی می باشد. قرار گرفتن در برابر استرس های کنترل شده اسکای دایوینگ، کمک می کند تا مغز همیشه آماده و انعطاف پذیر بماند. این باعث می شود تا دیدتان در ساز و کار های مقابله ای بسیار واضح تر باشد و بتوانید آن ها را بررسی کرده و در صورت نیاز تجدید نظر کنید. در نتیجه واکنش های بهتر و اعتماد به نفس بالا هم در کار و هم در خانه،از فواید اسکای دایوینگ به حساب می آیند.

هیچ گاه تصور چنین تاثیرات فوق العاده ای را در چتربازی و سقوط آزاد می کردید؟! جالب است اینطور نیست؟

 

چتربازی

 

 

۲- اسکای دایوینگ به حد قابل توجه و طولانی تری باعث بهبود روحیه شما می شود.

گفتن این جمله که ورزش باعث سلامتی می باشد و اینکه اسکای دایوینگ یک نوع ورزش بی حد و حصر هیجان انگیز است تا حد زیادی این موضوع را برای فهم آسان تر می کند. البته وقتی شما درگیر یک فعالیت فیزیکی معنی دار می شوید به شکل مناسبی ذهن خود را از عوامل استرس زا روزانه منحرف کرده و افکار منفی ای را که درهنگام بیکاری به سراغ شما می آیند به طور کامل دور می ریزید. سطح هورمون های استرسی پایین تر خواهد آمد و سطح اندروفین شما بالا تر می رود.

این ترکیب از مواد شیمیایی بدن شما را به سوی ریلکس بودن و خوش بینی می برد اما جادوی اصلی اسکای دایوینگ (چتربازی سقوط آزاد) این است که در هر پرش شما بر روی خودتان تمرین می کنید تا از لحاظ شناختی تیزتر و قوی تر باشید. دور ریختن  عوامل فیزیکی اسکای دایوینگ درست مانند گرم کردن قبل ورزش است. این انعطاف پذیری ذهنی است که باعث می شود روحیه شما به سمت خوش حالی برود. جامعه اسکای دایورهای ایران و آکادمی چتربازی استاد نقدی پری برای شکل گرفتن این تاثیرات به شما کمک می کند.

ما اینجاییم که به واسطه این ورزش به شما حال خوب و روحیه بهتری بدهیم.

بالن سواری

 

 

۳- اسکای دایوینگ باعث تقویت آگاهی محیطی شما می شود.

اسکای دایوینگ چشمان شما را به طور کامل باز خواهد کرد. شما تا زمانی که مسلط به به توانایی توجه کردن به تمام چیزهای پیرامون خود نشوید، نمی توانید پرش از هواپیما، سقوط آزاد و چترابزی مطمئن و امنی داشته باشید.  هنگامی که آگاهی محیطی و سرعت عکس العمل شما در آسمان بهتر و بهتر شود بر روی زمین نیز همین اتفاق خواهد افتاد. شما متوجه خواهید شد که شما همیشه آماده هر اتفاقی بوده و تمرکز بیشتری دارید.

اگر بخواهم عامیانه صحبت کنم، چتربازی سقوط آزاد از شما فردی زرنگ تر و ذبل تر می سازد.

 

اسکای دایوینگ

 

 

۴- اسکای دایوینگ تشویق به روش های ارتباطی بهتری می کند.

مهارت بالا در ارتباطات یکی از سنگ بناهای شناخت واضح و تمرینات اسکای دایوینگ است که مهارت منحصر به فردی است. باهم تصور کردن، سپس به تدبیر و برنامه ریزی پرداختن و پرش گروهی از هواپیما باعث ایجاد ارتباطات بهتری در تمام زمینه های مختلف زندگی می شود. علاوه بر این کارهایی مانند معرفی کردن شما به یک گروه جدید، در میان گذاشتن ایده ها و خلاصه برداری به طرز چشمگیری باعث افزایش اعتماد به نفس شما  می شود.

به طور کل چترباز ها و اسکای دایور ها ارتباطات و تعاملات اجتماعی بسیار بهتر و شاداب تری با دیگران به نسبت سایرین پیدا می کنند.

 

وینگ سوت

 

۵- خواب بهتر!

شما راحتتر خواهید خوابید به شرطی که تا نصف شب در دوره همی های چترباز ها و اسکایوایور ها  دور آتش مشغول خاطره گویی نباشید!

شب نشینی ها و مهمانی های چتربازان محل خوبی برای روحیه بهتر و به طبع آن، کیفیت بهتر زندگی شما خواهد بود و ما مطمئن هستیم که بعد از یک روز پر از هیجان و شادی، خواب خیلی خوب و آرامی خواهید داشت.

 

 

اسکای دایوینگ ایران

با ما در آکادمی پرواز استاد نقدی پری به آموزش اسکای دایوینگ ایران، دبی یا روسیه بپردازید تا متوجه شوید چه فواید دیگری وجود دارد.

می خواهید تمام این فواید را خودتان تجربه کنید...!

 

 

 

 

اسکای دایوینگ تفریحی

 

آموزش اسکای دایوینگ


مقالات بیشتر

ما بسیار اجتماعی هستیم !

مارا دنبال کنید !

برای اطلاع و دریافت آخرین اخبار، رویدادها و پیشنهادات ویژه‌، درخبرنامه‌ی ما عضو شوید. ما فورا به شما اطلاع می دهیم