استاد نقدی پری
ثبت نام

از صفر تا صد گواهینامه های چتربازی (اسکای دایوینگ)


از صفر تا صد گواهینامه های چتربازی (اسکای دایوینگ)

سالانه چندین هزار نفر در دنیا موفق به تجربه چتربازی سقوط آزاد برای اولین بار می شوند و آمار نشان می دهد که اسکای دایوینگ فعالیتی نیست که افراد فقط یک بار آن را انجام دهند.

هنگامی که شما در حال سقوط در آسمان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هستید می توانید برای اولین بار تغییر مهمی در زندگی خود احساس کنید و قبل از رسیدن به زمین میدانید که این همان کاری کاری خواهد بود که دوباره دوست دارید انجام دهید.

 

هنگامی که در کلاس های سقوط آزاد از هواپیما و اسکای دایوینگ ثبت نام می کنید رسما به یک شاگرد چتربازی تبدیل می شوید و احساس باشکوهی خواهید داشت.

این آغاز مسیر شما در تبدیل شدن به یک چترباز حرفه ای است.

 

 

 

انواع گواهینامه چتربازی

ممکن است تا به حال اسامی مختلفی برای گواهینامه های اسکای دایوینگ شنیده باشید از انجمن ورزش های هوایی گرفته تا هواپیمایی کشور یا FAI و USPA.

 

هر ارگانی ممکن است فقط گواهینامه ای را که خودش صادر می کند مورد قبول داشته باشد اما واقعیت این است که مهمترین و معتبرترین گواهینامه بین المللی دنیا که دارای سیستم رتبه بندی بسیار به روز و سخت گیرانه ای است متعلق به انجمن چتربازی آمریکا USPA می باشد.

هر آنچه اینجا توضیح می دهیم در رابطه با همین سیستم رتبه بندی است.

 

 

 

USPA چیست؟

مخفف United State Parachute Association به معنای انجمن چتربازی ایالات متحده آمریکا بوده و این سازمان وظیفه خود را ارتقاء ایمنی در چتربازی و ایجاد استانداردهای آموزشی و صدور مجوز برای چتربازان در ایالات متحده و سایر کشور ها می داند.

 

این انجمن بیش از ۱۰۱ سال قدمت فعالیت داشته و معتربرترین و قدیمی ترین مرجع قانون گذاری دنیا در این زمینه است.

اگر شما اشتیاق زیادی برای رسیدن هرچه سریعتر به آسمان را دارید، بهتر است که یک مربی معتبر و حرفه ای که دارای گواهینامه و صلاحیت از USPA می باشد انتخاب کنید.

 

 

 

مدرک ها و سطح بندی های USPA

سطح بندی های معمول انجمن چتربازی آمریکا عبارتند از:

 

  • ۱- AFF
  • ۲- A-License, B-License, C-License, D-License
  • ۳- Coach
  • ۴- Tandem Instructor
  • ۵- AFF Instructor

 

در اولین قدم برای دریافت مدرک به عنوان یک چترباز سقوط آزاد شما باید دوره آموزشی AFF را با موفقیت به پایان برسانید.

در این صورت، شما  مجوز شرکت در دوره های بعدی برای دریافت مدرک سطح A تا  D چتربازی سقوط آزاد که توسط انجمن چتر بازی آمریکا USPA ایجاد شده است را دریافت خواهید کرد.

 

بعضی از افراد تمایل زیادی برای دریافت بالاترین مدرک ممکن که D می باشد را دارند و برای این مهم تلاش زیادی میکنند اما بعضی هم افراد ممکن است ادامه نداده و با همان مدرک فعلی به ادامه ی مسیر خود در ورزش چتربازی سقوط آزاد بپردازند.

در این مطلب به بیان توضیحات این درجات و گواهینامه ها برای شما پرداخته ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

 

قدم اول دوره AFF

اگر یک تازه کار هستید و قصد ورود به دنیای اسکای دایوینگ و هیجان را دارید قدم اول ثبت نام در دوره AFF است. این موثرترین و ایمن ترین روش برای یادگیری چتربازی انفرادی است.

 

این دوره پیشرفته ترین و جدید ترین فرآیند آموزشی بوده و متشکل از کلاس های گراند اسکول  و ۸ پرش متوالی پس از آن است که شامل سقوط آزاد به همراه مربی و درس های چتربازی می شود.

در هر یک از مراحل (یک یا چند پرش) دانش و مهارت های جدیدی را در سقوط آزاد ، پرواز با چتر و فرود، اقدامات اضطراری، آماده سازی تجهیزات و برنامه ریزی پرش کسب خواهید کرد.

 

تمامی پرش های شما از ارتفاع حداقل ۱۲.۵۰۰ فیت انجام خواهد شد. در پرش های اولیه، یک یا دو نفر استاد AFF شما را محکم نگه  داشته و به همراه آنها می پرید.

با هر پرش، آزادی عملکرد بیشتر و بیشتری به شما داده می شود تا اینکه یاد بگیرید و احساس راحتی کنید که بدن خود را در سقوط آزاد کنترل کنید و چتر خود را در ارتفاع تعیین شده توسط خود باز کنید.

 

مراحل انجام AFF چیست؟

  • ۱- گراند اسکول (کلاس تئوری)
  • ۲- تمرین در تونل باد (تمرین عملی مهارت های سقوط آزاد)
  • ۳- آموزش مهارت های پایه ای سقوط آزاد
  • ۴- آموزش مهارت های پایه ای پرواز با چتر و فرود
  • ۵- انجام ۸ پرش با استاد AFF طی ۸ مرحله پشت سر هم (Category A, B, C1,C2,D1,D2,E1, E2)

 

 

دوره AFF چقدر زمان می برد؟

گراند اسکول یک روزه بوده و تمرین در تونل باد معمولا یک یا دو روز زمان می برد. آموزش مهرت های پایه ای در حین گراند اسکول، تونل باد و پرش ها، اجرا خواهد شد. انجام پرش ها از هواپیما هم بین چهار تا شش روز زمان می برد.

اینها به این معناست که به پایان رساندن این دوره بین ۶ تا ۹ روز زمان لازم دارد.

 

 

گواهینامه های بعد از دوره AFF

پس از اتمام موفقیت آمیز دوره AFF، شما سولو شده و می توانید به تنهایی از هواپیما بیرون بپرید. با این حال، شما هنوز یک چترباز مستقل نیستید و باید تحت نظارت مربیان ما پرش خود را انجام دهید.

 

شما می توانید تا ابد به همین شکل با نظارت ما به صورت انفرادی از هواپیما بیرون بپرید اما اگر قصد مستقل شدن دارید گواهینامه های بعدی شامل چهار سطح مهارتی مهم می باشند که با   A و B و C و D نامگذاری شده اند.

برای دریافت هر یک از اینها باید پیش نیازها و مهارت های خاصی را داشته باشید.

 

الزامات اساسی برای هر سطح گواهینامه عبارتند از:

  • ۱- گواهینامه A داشتن حداقل ۲۵ پرش
  • ۲- گواهینامه B داشتن حداقل ۵۰ پرش و ۳۰ دقیقه سقوط آزاد در آسمان
  • ۳- گواهینامه C داشتن حداقل ۲۰۰ پرش و ۶۰ دقیقه سقوط آزاد در آسمان
  • ۴- گواهینامه D داشتن حداقل ۵۰۰ پرش و۱۸۰ دقیقه سقوط آزاد در آسمان

 

 

 

گواهینامه A

(USPA A-License)

تبدیل شدن از یک شاگرد دوره AFF به یک چترباز دارای گواهینامه A درست مانند دریافت گواهینامه رانندگی بعد از شرکت در کلاس ها، گرفتن تایید مربی و قبولی در امتحان آن است.

داشتن گواهینامه A اثبات می کند که شما می توانید بدون نظارت مربی از هواپیما بیرون بپرید و امنیت خود و دیگران را حفظ کنید.

 

 برای رسیدن به این مرحله، چترباز تمام آموزش های ابتدایی خود را به پایان رسانده است و همه چیز را در مورد تجهیزات خود، نحوه خروج از هواپیما، نحوه پرواز با بدن در هنگام سقوط آزاد، نحوه کنترل چتر در هنگام فرود و فرود آموخته است.

همچنین می داند در مواردی که برنامه ریزی ها پیش نمی رود و مواقع اضطراری چه باید کرد.

 

بعد از دوره AFF شما باید حداقل ۱۲ پرش انفرادی سقوط آزاد و ۵ پرش با یک مربی انجام دهید تا مهارت ها و مانورهای اساسی در سقوط آزاد و همچنین پرواز با چتر را در به شما آموزش بدهد.

نکته مهم این است که یاد بگیرید چگونه با دیگر چتربازان به صورت گروهی و امن بپرید. 

 

افراد متقاضی این مدرک باید حداقل ۲۵ پرش انجام داده باشند و علاوه بر آن باید تسلط خود را بر مهارت های خاص نمایش داده و در امتحان شفاهی و کتبی نیز قبول شوند.

بعد از موفقیت در امتحان کتبی و عملی مربوطه، شما مدرک A خود را دریافت کرده و می توانید از اختیارات و آزادی های بیشتری که به دست می آورید لذت ببرید.

 

افراد دارای مدرک A می توانند با دوستان خود پرش سقوط آزاد را انجام داده و در پرواز های گروهی ساده شرکت کنند. آن ها همچنین می توانند چتر خود را توسط خود بسته بندی کرده و برای اخذ گواهینامه B خود را آماده کنند.

با ما می توانید مدرک A را از USPA (انجمن چتربازی آمریکا) که در سراسر جهان شناخته شده است را به طور مستقیم دریافت کنید. استاد نقدی پری استاد مجاز AFF و دارای مجوز از همین انجمن می باشد.

 

گواهینامه سقوط آزاد

 

پیش نیاز اخذ گواهینامه A (USPA A-License) چیست؟

  • ۱- تکمیل حداقل ۲۵ پرش سقوط آزاد موفق از ارتفاع ۱۲.۵۰۰ فیت (همه پرش های انجام شده در دوره AFF برای تکمیل این ۲۵ عدد مورد قبول بوده و محاسبه می گردد. برای مثال اگر شما ۸ پرش در دوره AFF پریده باشید باید ۱۷ پرش دیگر انجام دهید تا بتوانید حداقل تعداد کل پرش ها برای دریافت گواهینامه را تکمیل نمایید)
  • ۲- نشان دادن داشتن مهارت های لازم برای یک فرد سولو و همچنین قبولی در امتحان پرش سطح A (A-License check dive)
  • ۳- رعایت استاندارد ها و مهارت های آموزش دیده برای سطح A
  • ۴- توانایی بسته بندی چتر اصلی
  • ۵- قبولی در امتحات کتبی
  • ۶- پرداخت هزینه حق عضویت سالیانه USPA (۷۸ دلار)  و هزینه صدور گواهینامه (۳۶ دلار)

 

 

 

گواهینامه B

(USPA B-License)

قدم برداشتن به سمت مدرک B اسکای دایوینگ (چتربازی) نیازمند این است که فرد علاوه بر انجام دادن ۵۰ پرش، تمرینات عملی ویژه ای در زمینه پرش های گروهی و همچنین شیوه فرود در آب انجام داده و به علاوه تعدادی تمرین استفاده از کانوپی (چتر) را با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

یک چترباز سطح B می تواند در پرش های HALO که در آن ارتفاع بسیار افزایش یافته و از اکسیژن برای تنفس استفاده می شود شرکت کند.

 

با اثبات اینکه مهارت لازم برای دستیابی به مدرک B را دارید، شما آماده رسیدگی به کارهای بزرگتر و بهتر نیز خواهید شد. ما در مورد پرش در شب (Night Jump)، پرش از ارتفاع زیاد (تا ۳۰.۰۰۰ فیت!) و پرش از بالن صحبت می کنیم!

 

اگر مجوز B خود را داشته باشید و همچنین حداقل ۱۰۰ پرش انجام داده باشید، واجد شرایط آموزش برای کمک مربیگری چتربازی برای پیشرفت در این ورزش خواهید بود.

 

گواهینامه چتربازی

 

پیش نیاز اخذ گواهینامه B (USPA B-License) چیست؟

  • ۱- داشتن مدرک A
  • ۲- داشتن حداقل ۵۰ پرش سقوط آزاد
  • ۳- داشتن حداقل ۳۰ دقیقه سقوط در آسمان
  • ۴- توانایی انجام خوب مانورهای پرشهای گروهی
  • ۵- داشتن حداقل ۱۰ فرود دقیق در تارگت با حداکثر فاصله ۱۰ متری
  • ۶- شرکت و موفقیت در دوره فرود در آب (Water Training)
  • ۷- شرکت و موفقیت در دوره کار با کانوپی (canopy Control)
  • ۸- قبولی در امتحان کتبی B
  • ۹- پرداخت هزینه صدور گواهینامه (۳۶ دلار)

 

نمونه مدرک دوره کار با کانوپی (canopy Control)

گواهینامه چتربازی

 

 

 

گواهینامه C

(USPA C-License)

به عنوان یک اسکای دایور سطح C در هنگام شما از امتیازات و اختیارات بیشتری برخوردار خواهید شد. یکی از بهترین این امتیازات امکان استفاده از تجهیزات فیلمبرداری مانند گوپرو و یا شروع آموزش پرواز با وینگسوت است.

 

برای دریافت گواهینامه سطح C چتربازی سقوط آزاد باید ۲۰۰ پرش را انجام داده و تسلط خود را در انجام تعدادی از مانورها را با موفقیت به نمایش بگذارید.

 

گواهینامه اسکای دایوینگ

 

پیش نیاز اخذ گواهینامه C (USPA C-License) چیست؟

  • ۱- داشتن مدرک   A و B
  • ۲- داشتن حداقل ۲۰۰ پرش سقوط آزاد
  • ۳- داشتن حداقل ۶۰ دقیقه سقوط در آسمان
  • ۴- توانایی انجام خوب برخی مانورهای پرشهای گروهی
  • ۵- داشتن حداقل ۲۵ فرود دقیق در تارگت با حداکثر فاصله ۳ متری
  • ۶- انجام حداقل دو پرش گروهی ۸ نفره موفق و دو نقطه ای (Two point 8 way Jump)
  • ۷- قبولی در امتحان کتبی  C
  • ۸- پرداخت هزینه صدور گواهینامه (۳۶ دلار)

 

 

 

گواهینامه D

(USPA D-License)

بالاترین درجه انفرادی چتربازی سقوط آزاد که افراد زیادی در آرزوی رسیدن به آن در حال تلاش هستند مدرک سطح D  می باشد که برای به دست آوردن آن باید ۵۰۰ پرش را با موفقیت پشت سر گذاشته و سپس می توان به دنبال دریافت درجه بندی سطح پرو (حرفه ای) و یا تندم (پرش دو نفره تفریحی) خود بود.

 

اینها افرادی هستند که مهارت های گسترده ای را تجربه کرده اند و دارای تجربه عمیقی می باشند.

 

به عنوان فردی در سطح D شما می توانید پرش های نمایشی بزرگ و پرش های مناسبتی دیوانه وار و یا حتی پرواز در مراسم آتشبازی در فضایی کوچک تر را انجام دهید!

 

اسکای دایورهای سطح D بعد از رسیدن به درجه مربیگری تندم می توانند عشق و علاقه خود به این ورزش را در بهترین و ارزشمند ترین راه ممکن با دیگران تقسیم کنند. آنها می توانند توسط چتر دونفره، افراد جدید و بی تجربه را برای اولین بار به همراه خود به آسمان ببرند.

 

مدرک یقوط آزاد

 

پیش نیاز اخذ گواهینامه D (USPA D-License) چیست؟

  • ۱- داشتن مدرک   A و B و C
  • ۲- داشتن حداقل ۵۰۰ پرش سقوط آزاد
  • ۳- داشتن حداقل ۳ ساعت سقوط در آسمان
  • ۴- انجام حداقل دو پرش شبانه با حداقل ۲۰ ثانیه سقوط (Night Jump)
  • ۵- قبولی در امتحان کتبی D
  • ۶- پرداخت هزینه صدور گواهینامه (۳۶ دلار)
  •  

 

 

- دیگر مدارک چتربازی:

 

 

گواهینامه کمک مربی USPA Coaching

از نظر قانونی شما بعد از اخذ گواهینامه B و همچنین انجام ۱۰۰ پرش می توانید به دنبال مدرک کمک مربیگری Coaching خود رفته و به افراد مشتاق یادگیری این ورزش کمک کنید تا مهارت های لازم برای رسیدن به آسمان را کسب کنند.

اما معمولا این فقط روی کاغذ اجرایی می باشد و اکثر دراپزون های دنیا حداقل تعداد پرش را ۳۰۰ بار معتبر می دانند نه ۱۰۰ عدد.

 

البته اگر فردی با حداقل ۱۰۰ پرش دارای مهارت های فردی و همچنین توانایی آموزش به غیر باشد حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت و همگان او را قبول می کنند.

 

کمک مربی سقوط آزاد

 

اختیارات کمک مربی (Coach)

  • ۱- اجرای گراند اسکول با مجوز و نظارت استاد AFF
  • ۲- پرش با فرد سولو شده جهت آموزش Category G و Category H با مجوز و نظارت استاد AFF
  • ۳- کمک به استاد AFF جهت آماده کردن شاگرد

 

نکته مهم در مورد اختیارات Coach

لازم به ذکر است کمک مربی به هیچ وجه مجوز و توانایی و مهارت پرش با شاگرد تازه کار را ندارد. کمک مربی فقط می تواند با افراد سولو شده مورد تایید استاد AFF پرش داشته باشد.

 

 

پیش نیاز شرکت در دوره اخذ گواهینامه کمک مربیگری (USPA Coaching) چیست؟

  • ۱- داشتن عضویت فعال در USPA
  • ۲- داشتن گواهینامه B
  • ۳- داشتن حداقل ۱۰۰ پرش

 

مهارت های لازم برای موفقیت در اخذ مدرک کمک مربیگری چیست؟

  • ۱- توانایی و مهارت آموزش Category G و Category H به شاگرد تازه سولو شده
  • ۲- شرکت در حداقل 2 جلسه گراند اسکول در کنار استاد AFF
  • ۳- آموزش موفق مهارت های پرش گروهی به شاگردان تازه سولو شده در حداقل 5 پرش
  • ۴- قبولی در امتحان کتبی کمک مربیگری
  • ۵- توانایی و مهارت بررسی صحیح تجهیزات شاگردان
  • ۶- توانایی و مهارت آماده سازی شاگردان قبل از سوار شدن به هواپیما و پرش

 

 

 

گواهینامه وینگسوت

پرواز با وینگسوت دارای گواهینامه رسمی خاصی نیست. بعد از انجام ۲۰۰ پرش و داشتن گواهینامه C می توان در کلاس آموزش وینگسوت شرکت کرد که معمولا بین یک تا دو روز زمان می برد.

 

از پرنده وینگسوت مبتدی گرفته تا مربی آن، هیچکدام گواهینامه ای از USPA ندارند. اما شرکت های تولید کننده لباس های بالدار اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مختص برند خود می کنند و گواهینامه مربیگری خود را به صورت غیر رسمی ارایه می نمایند.

این کارخانه ها هستند که برای نماینده و فروشنده تجهیزات خود گواهینامه خود را صادر می کنند.

 

 

گواهینامه مربی پرش تندم (دونفره)

USPA Tandem Instructor

 به پرش دونفره تندم می گویند. پرش دونفره راهی عالی برای آشنا کردن تازه کاران با ورزش چتربازی است. پرش تندم طعم پرواز را به افراد معمولی بدون نیاز به آمادگی جسمانی یا آموزش خاصی می چشاند.

 

 

پیش نیازی مهم اخذ گواهینامه پرش دونفره سقوط آزاد داشتن مدرک D، گواهینامه Coaching و داشتن حداقل ۵۰۰ پرش سقوط آزاد می باشد.

 

برای اینکه مورد اعتماد و تایید دراپزون ها جهت سقوط آزاد دونفره قرار بگیرید باید دو نوع تاییده داشته باشید.

  • - اول تاییده و گواهینامه USPA
  • - دوم تاییده کارخانه سازنده چتر دونفره ای که قرار است با آن بپرید مثل SIGMA

 

گواهینامه تندم

 

گواهینامه چتربازی دونفره

 

پیش نیاز شرکت در دوره اخذ گواهینامه پرش دونفره (Tandem License) چیست؟

  • ۱- داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • ۲- داشتن عضویت فعال در USPA
  • ۳- دارا بودن گواهینامه D و حداقل ۵۰۰ پرش
  • ۴- داشتن حداقل ۳ سال تجربه چتربازی از تاریخ اولین پرش AFF
  • ۵- اخذ گواهینامه مخصوص سلامت پزشکی FAA Class 3

 

 

 

 

 

گواهینامه AFF

USPA AFF Instructor

استادی AFF محبوب ترین رتبه و گواهینامه مربیگری چتربازان است.

اینکه بتوانیم ورزشی که همه ما خیلی دوستش داریم را به دیگران بیاموزیم، بسیار لذت بخش است. دوره مربیگری AFF چالش برانگیزترین و با ارزش ترین دوره ای است که ارایه می شود و این مدرک بالاترین حد مهارت را در سقوط آزاد و چتربازی می خواهد.

 

تجربه شخصی من از دوره استادی AFF

خود من (مهدی نقدی پری) برای اخذ این گواهینامه بسیار بسیار تمرین و تلاش کردم و هرگز آن روزهای طاقت فرسا و پر انگیزه را فراموش نمیکنم. جالب اینکه بعد از قبولی در دوره استادی AFF و اخذ گواهینامه نمی توانستم جلوی اشک های خود را از شوق بگیرم. تجربه این لحظات پر شور را برای شما هم آرزو می کنم.

 

گواهینامه AFF

 

AFF

 

پیش نیاز شرکت در دوره اخذ گواهینامه مربیگری AFF (AFF Instructor) چیست؟

  • ۱- داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • ۲- داشتن عضویت فعال در USPA
  • ۳- دارا بودن گواهینامه C و حداقل ۵۰۰ پرش
  • ۴- انجام حداقل ۳۶۰ دقیقه سقوط آزاد در آسمان
  • ۵- داشتن مهارت های فوق االعاده و بی نقص در چتربازی و قابلیت های آموزش به دیگران
  • ۶- طی کردن الزامات و ثبت مدارک قانونی

 

 

 

انواع گواهینامه چتربازی سقوط آزاد صادر شده در ایران

گواهینامه های سقوط آزاد در ایران توسط انجمن ورزش های هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری صادر می شود. متاسفانه هیچ کدام از آنها در دراپزون های خارج از کشور پذیرفته نمی شوند.

گواهینامه های صادر شده بواسطه آموزش چتربازی به روش بند دار در ایران، بدتر از همه هستند. اگر گواهینامه شما از طریق آموزش روش بند دار (استاتیک لاین) باشد باید از ابتدا آموزش ببینید و به شما اجازه پرش در هیچ کجای دنیا داده نخواهد شد زیرا این روش آموزشی در دنیا منسوخ گردیده است و امنیتو مهارت لازم را به شاگرد نخواهد داد.

 

گواهینامه سقوط آزاد ایران

 

مدرک چتربازی ایران

 

 

گواهینامه صادر شده توسط آکادمی استاد نقدی پری

استاد نقدی پری نماینده و مربی تایید شده و دارای صلاحیت انجمن چتربازی آمریکا بوده و قابلیت صدور انوع گواهینامه های USPA را به طور مستقیم از آمریکا دارا می باشد.

این مدرک، معتبرترین و قویترین مدرک چتربازی بوده که در سرتاسر دراپزون ها و مدارس چتربازی دنیا قابل ارایه می باشد و با آن می توان در همه کشور ها از هواپیما و هلیکوپتر بیرون پرید و چتربازی کرد.

 

 

 

اخذ گواهینامه چتربازی آمریکا USPA

اولین قدم برای یادگیری سقوط آزاد و پرش از هواپیما شرکت در دوره آموزش اسکای دایوینگ است. در طی این دوره ها به شما کمک می کنیم تا مدارک خود را فورا اخذ نموده و از انجمن چتربازی آمریکا دریافت نمایید.

امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد. با ما در تماس باشید.

 

 

 

نویسنده مهدی نقدی پری

انتشار این مطلب با ذکر نام نویسنده و لینک آن از این وبسایت بلامانع است.


مقالات بیشتر

ما بسیار اجتماعی هستیم !

مارا دنبال کنید !

برای اطلاع و دریافت آخرین اخبار، رویدادها و پیشنهادات ویژه‌، درخبرنامه‌ی ما عضو شوید. ما فورا به شما اطلاع می دهیم