استاد نقدی پری
ثبت نام

انتخاب بهترین رنگ برای بال پاراگلایدر


انتخاب بهترین رنگ برای بال پاراگلایدر

رنگ بال پاراگلایدر می تواند تفاوت قابل توجهی در دید خود و دیگران ایجاد کند.

معمولا بال های با رنگ روشن تر بیشتر از رنگ های تیره آن قابل مشاهده هستند و توی چشم می باشند. در صورت وقوع حادثه در نقاط دور دست روشن بودن رنگ می تواند شانس دیده شدن و شناسایی توسط نیروهای امداد را افزایش دهد.

 

 

 

رنگ پاراگلایدر و ایمنی

مهم ترین عامل ها برای جلوگیری از برخورد های هوایی در ترافیک های پروازی شلوغ مهارت خلبانی بالا برای دوری از نقاط احتمالی برخورد و هشیاری دائم در تمامی لحظات می باشد.

با این حال این احتمال وجود دارد که با استفاده از رنگ های روشن تر بتوان از برخورد های احتمالی در آسمان های شلوغ جلوگیری کرد زیرا انها نظر فرد مقابل را بیشتر جلب می کنند.

 

سخت ترین بال ها برای شناسایی در هنگام نزدیکی آن هایی هستند که دارای لبه حمله مشکی یا آبی رنگ اند که هیچ نوری را انعکاس نداده و با هر زمین تاریکی ترکیب می شوند. همچنین شناسایی لبه های حمله سفید نیز در افق و یا ابر بسیار سخت می باشد.

 

رنگ پاراگلایدر

 

همانطور که می بینید شناسایی این بال در تصور بالا، در مقابل زمین بسیار دشوار است. البته نوار سفید روی بال کمی  به آن را قابل مشاهده تر می کند.

 

بال هایی با رنگ های تیره، تنها در بالاتر از خط افق بوده واضح تر دیده می شود و اگر از بالا به آنها نگاه کنیم قابلیت تشخیص خوبی ندارند.

 

در عکس زیر کدام بال پاراگلایدر از همه واضح تر دیده می شود؟

 

رنگ بال پاراگلایدر

 

 

 

رنگ های روشن و مکمل برای پاراگلایدر

همانطور که در عکس زیر می بینید رنگ های قرمز و نارنجی کاملا خودنمایی می کنند زیرا آن ها رنگ های مکمل یکدیگر در چرخه رنگ ها بوده و در صورتی که از یک لبه حمله روشن(زرد) نیز برخوردار باشند بال شروع به درخشش و خودنمایی خواهد کرد.

 

بهترین رنگ پاراگلایدر

 

 

 

تاثیر رنگ بال بر عمر پارچه پاراگلایدر

شرکت Ozone که یکی از سازنده های قدیمی پاراگلایدر است می گوید: "ما به طور مداوم با این پرسش  که کدام رنگ ها بیشتر دوام می آورند یا کدام دارای بهترین مقاومت UV اند، روبرو هستیم.

 

تمامی رنگ های موجود ما در انبار دارای نمره ۴ و یا ۵ از ۵ نمره بوده که خود ۵ بیانگر بالاترین دوام است." همانطور که می بینید اکثر رنگ ها قابل انتخاب و سفارش است حتی صورتی.

 

پاراگلایدر اوزون

 

 

 

سال ها پیش مشکلاتی در رابطه با پایداری رنگ های فلورسنت وجود داشت اما در سالهای اخیر روشهای تولید دچار تغییرات زیادی شده است.

 

شرکت Supair یکی دیگر از کارخانه های تولید بال پاراگلایدر، هشدار می دهد که "اثرات فرسودگی به طور کلی بر روی رنگ های روشن بیشتر است."

دلیل این موضوع تغییرات رنگ (کمرنگ شدن) در طول زمان می باشد اما محافظت از لایه پوششی عامل تعیین کننده میزان تخلخل می باشد.

 

پس توصیه می شود به خصوص هنگام  تیک آف از روی یک زمین ناصاف، به خوبی از بال خود مراقبت کنید و همچنین اگر با بال خود پرواز نمی کنید آن را در مقابل نور خورشید رها ننمایید.

 

 

 

آیا رنگ پاراگلایدر خیلی مهم است؟

ممکن است در بیشتر مواقع رنگ بال تفاوتی در دید اطرافیان ایجاد نکند.

خلبانی ضعیف می تواند در هر جایی منجر به برخورد شده و حتی یک بال نارنجی نیز ممکن است گاهی دیده نشود. پس این موضوع که داشتن رنگ روشن باعث امن تر شدن شرایط شما خواهد شد نیز میتواند صحیح نباشد. 

در آخر انتخاب رنگ بر عهده خود شما بوده و می توانید متناسب با علایق و اولویت های خود آن را انتخاب کنید. هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

ما برای خرید و آموزش پاراگلایدر می توانیم مشاوره خوبی به شما بدهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

 

نویسنده flybubble

ترجمه: مهدی نقدی پری

منبع  https://flybubble.com/blog/the-best-colour-for-your-wing

انتشار این مطلب با ذکر نام مترجم و لینک ترجمه این مقاله از وبسایت ما بلامانع است.


مطالب بیشتر

ما بسیار اجتماعی هستیم !

مارا دنبال کنید !

برای اطلاع و دریافت آخرین اخبار، رویدادها و پیشنهادات ویژه‌، درخبرنامه‌ی ما عضو شوید. ما فورا به شما اطلاع می دهیم